Nowa era?

To jest forum do umieszczania sond które będą w portalu, tutaj tylko moderatorzy mogą umieszczać sondy i pisać posty.

Moderatorzy: Suchy, Junior Admin

Nowa era?

Czas głosowania minął 30 grudnia 2011, 20:54

Nigdy! Niech VI era trwa wiecznie!
4
8%
Ok, ale nie wcześniej niż zostaną przygotowane WSZYSTKIE modyfikacje fabularne i mechaniczne w module
16
32%
Ok, ale nie wcześniej niż zostaną przygotowane NAJWAŻNIEJSZE poprawki (np. w przedmiotach dla czystoklasowców)
9
18%
Teraz! Niech VI era się już skończy!
19
38%
Jest mi to obojętne.
2
4%
 
Liczba głosów : 50

Postautor: Nimorid » 28 grudnia 2011, 13:46

destick pisze:Wątki tej ery są słabe, masa problemów rozerwanych w połowie, nic nie rozwiązane do końca, ba nic nie będzie rozwiązane do końca bo nie ma już ludzi którzy stanowili trzon


Nowa era w magiczny sposób nie rozwiąże wątków fabularnych. Równie dobrze, można zarządzić wielkie sprężenie i rozwiązać je w ciągu miesiąca czy dwóch (co tak czy siak trzeba będzie zrobić i było mówione o tym wcześniej), potem zrobić mechaniczny update serwera, który jest planowany, ale z jego tytułu nie wprowadzać nowej ery. Po co? Żeby wszystkie postaci skasowano? To był jeden z powodów, dla których przestałam grać na Studni przez dobre 6 lat.
Ostatnio zmieniony 28 grudnia 2011, 13:46 przez Nimorid, łącznie zmieniany 1 raz
Miecz przeznaczenia ma dwa ostrza. Jednym jesteś ty.

O miłości wiemy niewiele. Z miłością jest jak z gruszką. Gruszka jest słodka i ma kształt. Spróbujcie zdefiniować kształt gruszki.
Awatar użytkownika
Nimorid
 
Posty: 226
Rejestracja: 04 maja 2005, 14:31
Lokalizacja: Piaseczno

Postautor: destick » 28 grudnia 2011, 14:00

Właśnie po to, dokładnie po to żeby skasowano wszystkie postacie

Wszystkich koxów, wszystkie 40 levy (zmiany w tym kierunku), wszystkie postacie 1dniowe, wszystkie postacie które nie powinny funkcjonować
<Roran Rzepa><Amomir Amanless><Hrotghar Humberdum><Ellevyn Amanless><Jacho Marlin><Fiodor>

-------------------------------------------------------

"... zawsze jest łatwe rozwiązanie, jeśli tylko wie się, gdzie szukać" - Terry Pratchett, Piąty Elefant
Awatar użytkownika
destick
 
Posty: 394
Rejestracja: 06 września 2008, 20:58
Lokalizacja: Rumia

Postautor: Sertima » 28 grudnia 2011, 14:17

Nimorid pisze: Po co? Żeby wszystkie postaci skasowano?


Mysle, ze dokladnie o to chodzi... wyscig zbrojen po raz kolejny. Bo on juz ma, a ja jeszcze nie mam... a z nowa era bedziemy rowni. :lol: Bzdura... zawsze beda rowni i rowniejsi.

destick pisze:Server ma przeciążenie nowych, nic nie znaczących postaci


A kto komu broni byc nieznaczaca postacia? Moze wlasnie o to chodzi, nie kazdy ma megalomanie. Naprawde sa gracze, ktorym nie zalezy na ratowaniu/niszczeniu swiata.

Destick, zosteliscie wsadzeni do szufladki "Expiarz" i mylisz sie jesli myslisz, ze nagle wraz z nowa era MG beda was zasypywac Questami. Co najwyzej wlepia wam bialego grabarza w cycie. :twisted:


Mozna sie dobrze bawic bez MG, ale do tego trzeba grupke graczy, ktorej nie zalezy na uwadze MG i expie.
grywam postaciami:
Neliana Wilkinsen - specjalista od przedmiotów magicznych
Erli'el - tancerka i śpiewaczka
Thraedel - pani samo zuo
Poranna Rosa - dostawca ciastek
Marla Dawnseeker - pani szamo dobro
Amaris - bo lubię grać bardem
i pare innych
Awatar użytkownika
Sertima
 
Posty: 513
Images: 3
Rejestracja: 04 stycznia 2011, 04:34
Lokalizacja: Rata Sum

Postautor: destick » 28 grudnia 2011, 14:56

Syla, ja uwielbiam jak ktoś na mnie zsyła białego graba w cycie, ale to poza tematem

Czy ja gdzieś wspomniałem o zasypywnaiu questami? He? Czy ja się kiedyś uskarżałem osobiście na brak questów? Jak napiszę to odpowiedniego mg to będe miał questa Syla, więc jesteś w błędzie

Co to nowego wyściu zbrojeń, tutaj racji masz więcej. Jak wszyscy są na 0, od razu się zachciewa grać
<Roran Rzepa><Amomir Amanless><Hrotghar Humberdum><Ellevyn Amanless><Jacho Marlin><Fiodor>

-------------------------------------------------------

"... zawsze jest łatwe rozwiązanie, jeśli tylko wie się, gdzie szukać" - Terry Pratchett, Piąty Elefant
Awatar użytkownika
destick
 
Posty: 394
Rejestracja: 06 września 2008, 20:58
Lokalizacja: Rumia

Postautor: Heros » 28 grudnia 2011, 14:56

SD ma jeden poważny problem, postacie graczy są nietykalne i tak długo jak to obowiązuje na SD nie można zrobić nic poważnego. Prosty przykład. Po co mam przejmować się demonami, zabiją mnie? Nic zabawniejszego, postać wróci sobie studnią. Tiamat? No bez jaj proszę, to tylko kolejny smok, którego nie ubiję w 3 osobowej grupie a w 8 osobowej, a jak nas zabije czy nałoży jakieś zaklęcie, które coś tam nam może szkodzić to wybiorę sobie F5 od MG, bo na to pozwala regulamin.
Jakiś lisz chce mnie zmienić w nieumarłego?! No way, poproszę F5, przecież jest regulamin.
Są też problemy poruszone przez innych, ale tak długo jak postacie są nietykalne tak długo będzie problem na SD odnośnie przygód.
Heros
 

Postautor: Tasardur » 28 grudnia 2011, 15:03

Na pewno nie ma co liczyć na wszystkie zmiany jeśli chcemy naprawdę się doczekać tej VII ery.

Moim zdaniem trzeba:
1. Zawiązać najważniejsze wątki fabularne serwera. Zwykle sprawa się ma, że MG prowadzi kampanię kilku osobom, z których większość zmienia postaci lub prawie nie gra. Wtedy nie ma jak tego dokończyć, a fabuła zaszła za daleko by rozpoczynać jej od nowa z nowymi osobami. Większość obecnych wątków można zakończyć przez wieści na forum i ingerencje NPC. Jeśli mamy liczyć na postaci to się nie doczekamy.
2. Zmienić nieco politykę MG względem kampanii ogólnoserwerowych. W tej i poprzedniej erze (i ja także jestem temu winny) każdy MG zajmował się zwykle własnym "dzieckiem" fabularnym. Czasami dziecko miało dwóch rodziców, czasem jednego. Po jakimś czasie dziecko zostawało bez opieki i przestało się rozwijać. Sądzę, że powinien być jeden wątek przewodni w erze prowadzony przez wszystkich / większość MG, po zakończeniu można robić kolejny. W przypadku dłuższego braku inicjatywy ze strony graczy (1-3 miesiące) byśmy kończyli to przez wieści. Pozostałe questy nie powinny burzyć równowagi sfer / systemu politycznego itd.
3. Trzeba znaleźć sposób, który umożliwiałby nowym postaciom łatwe dołączenie do wątku przewodniego serwera. Może coś w stylu tematu: Obecnie trwa kampania XXX polegająca na YYY, w którym gracze by wpisywali: postać o imieniu ZZZ o rasie QQQ chce dołączyć.
4. Exp. Trzeba stanowczo wydłużyć zdobywanie poziomów 15-40. Exp od MG powinien przestać zależeć od poziomu postaci. Obecnie mamy tak, że niskie poziomy więcej wyexpią niż dostaną od MG. Wysokie poziomy natomiast wyczekują na ingerencję MG, bo jeden Q = 100 godzin expienia. Moim zdaniem obecnie występuje zbyt wielka dysproporcja. Dobrze byłoby uzależnić exp za moby od oceny z autoexpa. Alternatywą jest usunięcie autoexpa w całości i bazowanie na starych skryptach expa za rozmowy (o ile jeszcze działa?). Każdy wie, że większość odgrywających osób zwykle nie robi tego w biegu i ciągłe "rusz rzyć, albo przestaniesz dostawać autoexpa" wszystkich irytuje. Przydałoby się przerobienie obecnego systemu ograniczającego expa: "bijesz moba XXX setny raz- musisz przemyśleć czego się nauczyłeś" na coś bardziej uniwersalnego biorącego pod uwagę czas spędzony na serwerze. Typ mobów nie miałby nic do rzeczy, ale im dłużej non stop expisz tym mniej dostajesz. Alternatywą do tego mogłoby być coś w stylu "catch-up", za każdą godzinę offline dostawałoby się punkty do puli "expa", dzięki którym łatwiej byłoby dogonić osoby siedzące non stop. Nie wiem czy to możliwe do zrealizowania.
5. Drop. Trzeba to jakoś ujednolicić. Obecnie mamy sytuacje, gdzie każdy chodzi do kilku lokacji itemiarskich, bo w pozostałych miejscach się nie opłaca. Idealny stan jest taki, żeby nie było takich lokacji. Żeby wszędzie mniej więcej można byłoby wylosować podobną ilość magicznych przedmiotów biorąc pod uwagę skalę wyzwania. W tej chwili mamy 4 typy lokacji: Expowisko, Itemowisko, Lokacja do RPG, Lokacja zawalająca miejsce w module. Podział powinien być taki: expowisko z itemami, lokacja do RPG.
6. Mechanika - wprowadzić najważniejsze zmiany typu itemy setowe itd. Poprawić najważniejsze bugi (druid, CoT, zmienny). Ustalić zmiany w dropie / expie. Można też ogłosić, że zmiany w balansie klas mogą zostawać nanoszone w trakcie ery po uprzednim ogłoszeniu (1-2 miesiące przed). Wyeliminuje to problem, gdy nieudane zmiany trudno odkręcić bez pretensji ze strony osób, które grają daną klasa. Fundamentalne rzeczy typu moc losowanych przedmiotów / ogólny exp nie powinny być ruszane w trakcie ery.
Awatar użytkownika
Tasardur
Administrator
 
Posty: 4876
Images: 17
Rejestracja: 10 sierpnia 2006, 14:49
Lokalizacja: Z piekła

Postautor: mech » 28 grudnia 2011, 15:19

Heros, Zgodzę się częściowo. Zależy to od graczy jednak. Niektórzy trzymają się wątków i mają mało-duże zmiany w postaci. Osobiście uważam że to jest cool.

ale niekiedy gracze mają to w "pupie" i nie chcą się bawić ponieważ to psuje ich wyobrażenie o postaci.

może zamiast obwiniać się nawzajem (gracze GM i GM graczy) zastanówmy więc co zmienić by było git. :)
Awatar użytkownika
mech
 
Posty: 197
Rejestracja: 22 maja 2010, 09:52
Lokalizacja: gdańsk

Postautor: Heros » 28 grudnia 2011, 15:30

mech pisze:ale niekiedy gracze mają to w "pupie" i nie chcą się bawić ponieważ to psuje ich wyobrażenie o postaci.


Coś takiego nie powinno mieć miejsca na serwerze RPG, nie sądzę jednak, że jeden MG powinien decydować o śmierci danej postaci, a całe grono, wtedy nie byłoby sytuacji, że DM Blind Guardian uśmiercił mi postać, bo mnie nie lubi.
Heros
 

Postautor: Gecko » 28 grudnia 2011, 15:39

Śmierć fabularna i "teoretycznie nieodwracalna" powinna być, oczywiście, możliwa jako konsekwencja działań postaci. Czyli na questach, oczywiście nie typu "ratuję kotka - spadłeś z drzewa i skręciłeś kark, permdeath" tylko w wyniku naprawdę poważnych zawirowań. Przy czym jeśli śmierć nie nastąpiła jako KARA, "teoretycznie nieodwracalna" winno zmienić się w "coś wykombinujemy, tylko pomyśl". No i z tego, co mi wiadomo, był co najmniej jeden taki przypadek, całkiem niedawno, i nie przypominam sobie, żeby podniósł się krzyk :>
Odegralim, co musieli
Męczylim się z DeeMami
A słowo expem się stało
I mieszało levelami
Awatar użytkownika
Gecko
 
Posty: 46
Rejestracja: 04 maja 2011, 13:01
Lokalizacja: Sanktuarium

Postautor: Sertima » 28 grudnia 2011, 15:47

Heros pisze:Jakiś lisz chce mnie zmienić w nieumarłego?!


Zaraz, zaraz... czy to nie Ty mi napisales na priv, ze nie masz zamiaru ciagnac tego watku? Zatem pozostalo a) unikac lisza b) liczyc, ze jakis inny mg wezmie to pod uwage (thx Blue) c) olac totalnie cala sytuacje, jakby nigdy nie miala miejsca i uwazac by nie nastaila opcja b.

Wiele jest takich sytuacji, gdzie MG robia cos postaci i zostawiaja ja z tym na n-miesiecy, lub cale zdarzenie jest niedopracowane np: zaraza

Dopiero gdy gracze zaczeli pisac na forum zapytania o co chodzi z ta zaraza ktos raczyl im odpisac. Jesli nastepuje jakis event gracz powinien wiedziec co dokladnie ma odgrywac, a nie "masz przeziebienie": jak ja mam przeziebienie... to tak jak bym go nie miala (z pt widzenia gracza) Pozniej okazalo sie, ze jednak byly postacie odporne na zaraze... paladyni, ktorzy najpierw odgrywali zarazonych, a pozniej nie musieli...

Tas, zgadzam sie, ze MG powinni wspolnie ciagnac watki serwera, ale... gdzie kucharek 6...
Nic nie stoi na przeszkodzie, by to zaczac juz robic w tej erze.

Edit:
Zgadzam sie z Geko, a nie MG kogos nie lubi F5 i kasujemy postac... akurat caly ten watek z smiercia to byly regularne, czeste Q. (wiec gracz nie musial czekac miesiacami, by cos sie zaczelo dziac w temacie)
Ostatnio zmieniony 28 grudnia 2011, 15:51 przez Sertima, łącznie zmieniany 1 raz
grywam postaciami:
Neliana Wilkinsen - specjalista od przedmiotów magicznych
Erli'el - tancerka i śpiewaczka
Thraedel - pani samo zuo
Poranna Rosa - dostawca ciastek
Marla Dawnseeker - pani szamo dobro
Amaris - bo lubię grać bardem
i pare innych
Awatar użytkownika
Sertima
 
Posty: 513
Images: 3
Rejestracja: 04 stycznia 2011, 04:34
Lokalizacja: Rata Sum

Postautor: nitael » 28 grudnia 2011, 16:52

Tasardur pisze: Dobrze byłoby uzależnić exp za moby od oceny z autoexpa.

moim zdaniem to gwóźdź do trumny, na SD grają expiarze i rgo'wcy, do tego MG części postaci chętniej robi q niż innym (nie wnikam, czy ma to związek z tym, że z jednymi spędzać czas to przyjemność, bo odgrywają świetnie, drudzy zaś biegną przez pół Lodor od expowiska do expowiska - nie o to mi chodzi, ale fakt jest faktem).
jedyna rzecz, moim zdaniem, którą warto zmienić, to znieść zależność wartości nagrody od MG od lvl postaci.
no i dodać zapis w regulaminie o możliwości śmierci fabularnej postaci

poza tym - trzymam kciuki za SD :)
Awatar użytkownika
nitael
 
Posty: 2381
Rejestracja: 11 sierpnia 2005, 08:24
Lokalizacja: ...

Postautor: Kron » 28 grudnia 2011, 17:55

Tasardur pisze:3. Trzeba znaleźć sposób, który umożliwiałby nowym postaciom łatwe dołączenie do wątku przewodniego serwera. Może coś w stylu tematu: Obecnie trwa kampania XXX polegająca na YYY, w którym gracze by wpisywali: postać o imieniu ZZZ o rasie QQQ chce dołączyć.

Gdzies juz proponowalem:
1) jądro - MG przed otwarciem duzego watku dyskutuja, uzgadniaja szczegoly - kazdy MG jest w stanie wprowadzic nowego gracza w dana ogolnoserwerowa przygode, skutkiem czego moze znalezc rozwiazanie na okreslony problem inne, niz inny gracz u innego MG.
2) skorupka - temat siostrzany do plotek z karczm, z ta roznica, ze wystepujace plotki:
- dotycza obecnie aktywnych questow;
- pojawiajace sie informacje posiadaja "prog rozpoznania", co odnosi sie do wartosci natywnej skilla (nie wiem czy tak to mozna nazwac :P chodzi mi o to ile sobie na postce wyszkolimy danej umiejki - nie liczone z itemow, cech itp itd ;) ). Czasami takie eventy sie pojawialy w plotkach. Przykladowo, jak ktos nie ma czaroznawstwa, to slyszal huk, ktos ma 80 i wiecej, to wie, ze utworzyla sie wyrwa miedzy planami itd itp.
Mozna wprowadzac plotki o broni - prog na podstawie tworzenia broni, o przedmiotach magicznych - uzywanie magicznych urzadzen, mozna i na kradziezy kieszonkowej jesli jest mowa o dziele sztuki i tak dalej i temu podobne. Zawsze mozna wprowadzic nowa plotke do danego questu, z nowymi progami. Progi moga byc wiazane z tym, ze ktos potrafi plywac, czytac, czy ze postac zna historie Meranii, cokolwiek wyobraznia mgkowm przyniesie.
Mechanizm "skorupki" sluzy temu, by gracz postacia mogl sie zainteresowac dana sprawa i wejsc w quest. Daje tez ten bonus, ze ludzie zaczeli by rozwijac umiejki, jakich dotychczas nikt nie rozwijal - by moc wejsc w Q wlasnie :)
Jeszcze dodam, ze prawda jest taka, ze MG najchetniej bawia sie z graczami kumplami, z real badz z gry. Naturalna sprawa, ze gramy z tym, kogo najbardziej lubimy, z kim sie dobrze czujemy. Dlatego tez, dobrze by bylo, by dany watek glowny moglo "ciagnac" kilku MG dla kilku grup graczy.

Bardzo mi sie podoba to co piszesz Tas, ze sie zupelnie szczerze podlize i takie zmiany popieram. Dodalbym do tego - tu sie odniose do spostrzezen Herosa - czerwony napis na 1 stronie portalu i forum, na SD wiki i podczas zmian lokacji w grze "Twoja postac nie jest niesmiertelna, to ze ma 100KP nie znaczy, ze jej nie zagryzie wilk we snie. To, ze ma 100kp i smok jej technicznie nic nie robi, nie znaczy, ze pewnego dnia jej nie odgryzie glowy (bo i skad taki mag ma niby umiec stosowac uniki czy parowanie tarcza) i tak, bedzie to mialo miejsce dzieki Mistrzowi Gry".
No i oczywiscie - najwazniejsze - umiejscowic fabule w realiach skomplikowanych i wymagajacych - plaga, niestabilnosc polityczna etc.
Ostatnio zmieniony 28 grudnia 2011, 17:55 przez Kron, łącznie zmieniany 1 raz
De inimico non loquaris sed cogites. [nie życz źle wrogowi, zaplanuj to]
Awatar użytkownika
Kron
Administrator
 
Posty: 2539
Images: 1
Rejestracja: 17 lipca 2005, 18:43

Postautor: Shade » 28 grudnia 2011, 18:08

Dziękuję i gratuluję, własnie odechciało mi się wchodzić na DMke.
a Ty Destick widzę postanowiłeś zlekceważyć mój post na stronie 3ciej, który to miał zmobilizować Cię do machnięcia PMki w celu umówienia się na questa.

Ten temat pokazał mi dwie rzeczy.
Jak to gracze fantastycznie teoretyzują.
Jak to gracze na siłę demobilizują Mg.

Osobiście bym to zamknął w szolere
"Beneath this mask there is more than flesh. Beneath this mask there is an idea, Mr. Creedy, and ideas are bulletproof."

~One more time
Awatar użytkownika
Shade
 
Posty: 428
Images: 7
Rejestracja: 07 sierpnia 2011, 15:42
Lokalizacja: z Internetów

Postautor: Heros » 28 grudnia 2011, 18:25

No to zamykam zanim pozbedziecie sie ostatniego w pelni aktywnego DMa
Heros
 

Postautor: Dante » 28 grudnia 2011, 18:33

Shade pisze:Osobiście bym to zamknął w szolere


Widzę, że Heros mnie ubiegł :)
Ostatnio zmieniony 28 grudnia 2011, 18:34 przez Dante, łącznie zmieniany 1 raz
Dante
 

Szybka odpowiedź

   
Poprzednia

Wróć do Sondy

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość

cron