Zaklęcia Fabularne

To jest forum do umieszczania sond które będą w portalu, tutaj tylko moderatorzy mogą umieszczać sondy i pisać posty.

Moderatorzy: Suchy, Junior Admin

Zaklęcia fabularne...

Czas głosowania minął 25 marca 2011, 16:27

... to świetna sprawa, przydają się do odgrywania.
23
45%
... są dobre, ale wymagają kilku zmian (napisz jakie).
7
14%
... są w większości nieprzydatne. Z nowych zaklęć zwykle korzystam tylko z Namiotu Leonarda Moncka.
8
16%
? I tak nie mam do nich dostępu, gram klasą niemagiczną.
13
25%
 
Liczba głosów : 51

Zaklęcia Fabularne

Postautor: Dante » 22 marca 2011, 16:27

Co sądzicie o zaklęciach fabularnych wprowadzonych w VI erze? Co byście w nich zmienili? Jakie zaklęcia usunęli, a jakie dodali?
Ostatnio zmieniony 22 marca 2011, 16:29 przez Dante, łącznie zmieniany 3 razy
Dante
 

Postautor: Tasardur » 22 marca 2011, 16:58

Osobiście jestem za większym sprecyzowaniem czasu trwania / szkoły magii, przydałoby się niektóre jakoś sensownie oskryptować, dać różne animacje czaru przy rzucaniu, jakieś lepsze opisy: co się dokładnie dzieje / może stać, jakie są limitacje, gdzieniegdzie może nawet dodatkowy bajer w stylu aura itd.
Awatar użytkownika
Tasardur
Administrator
 
Posty: 4876
Images: 17
Rejestracja: 10 sierpnia 2006, 14:49
Lokalizacja: Z piekła

Postautor: Byczkin » 22 marca 2011, 17:50

? I tak nie mam do nich dostępu, gram klasą niemagiczną.

Oto moja odpowiedz. Co prawda bardzo fajny czar i pomysł z namiotem...wielokrotnie spałem w magicznym namiocie :) Bardzo fajny pomysł, tego zaklęcia na pewno bym nie usuwał.
ßYKÜ
Ñ€Ç
Awatar użytkownika
Byczkin
 
Posty: 632
Rejestracja: 04 maja 2005, 16:43
Lokalizacja: Piaseczno

Postautor: Artemis Entreri » 22 marca 2011, 18:40

są super mimo że że używam z UMD tych zwoi to mam ich dwie zakładki, fajnie się ich używa na Questach i do odgrywania.
Artemis Entreri
 
Posty: 176
Rejestracja: 24 lipca 2009, 20:40
Lokalizacja: to wiem?

Postautor: Dante » 22 marca 2011, 18:58

Jeśli macie pomysły na nowe zaklęcia fabularne, które mogło by się pojawić w świecie Studni, to piszcie śmiało :wink:
Dante
 

Postautor: Antraxu » 22 marca 2011, 19:20

... to świetna sprawa, przydają się do odgrywania.


Ale usunęłabym czar Otwarcie/Zamknięcie albo Kołatka, bo to w zasadzie to samo a i tak bez MG nie działa :P
Nieaktywna dokąd życie nie wróci

Fabularni ♥ forever ♥

DM Astarte

╔════════════════════════════════════════════╗
IV era: Sharin Aremeirs / Eusyss / Astennu Quel'thanor
V era: Kann Turan / Elrithiel Livirth
VI era: Saviel Arnemeirs

҉ VII era: Krishya Angress ҉
╚════════════════════════════════════════════╝
Awatar użytkownika
Antraxu
Administrator
 
Posty: 395
Rejestracja: 28 września 2007, 13:46
Lokalizacja: Bham/Lasek
Moje postacie: IV era: Sharin Aremeirs / Eusyss / Astennu Quel'thanor
V era: Kann Turan / Elrithiel Livirth
VI era: Saviel Arnemeirs
VII era: Krishya Angress

Postautor: DOminicos » 22 marca 2011, 19:33

Ja bym dodał :
Wymiarowe drzwi
Magiczny słój
Uwięzienie duszy
Sugestia
Solipsyzm


No i ewentualnie : zaklęcia autorskie , czyli praca danego magus nad zaklęciem aby stworzyć własny czar , na przykład :

Fałszywa niezniszczalność
Szkoła - Iluzje
Krąg: 9
Czas trwania : 1 runda poziom

Zaklęcie to wywołuje u podmiotu uczucie niezniszczalności , ponadto nie odczuwa on bólu ani nie widzi urazów , walczy jak nie zważając na swoje obrażenia , gdy skończy się czas trwania , wszystie obrażenia i urazy uderzają nagłą falą w podmiot.

Ostatni Sen
Szkoła - zaklinania
Krąg:9
Czas trwania : 1 runda na poziom

To zaklęcie sprawia że podmiot zapada w letarg , podczas tego letargu ( oczywiście w przypadku nieudanego rzutu obronnego) Czarujący ma prawo aby maniupulować swobodnie umysłem podmiotu , może wywołać u niego nastęujące efekty :
Emocja jak czar z czwartego kręgu
Śmierć
Koszmary
Melancholia
Walka ze snem

W przypadku wszystkich opcji poza śmiercią i walką ze snem efekt utrzymuje się po wstaniu podmiotu do następnego odpoczynku.

Walka ze snem to szczególna opcja , pozwala ona walczyć czarującemu z koszmarem podmiotu więc zaklęcie to ma zostosowanie nie tylko bojowe.

Ot choćby przykłady , ale oczywiście działałyby tak samo jak pozostałe czary tego typu - fabularnie.
Ostatnio zmieniony 22 marca 2011, 19:51 przez DOminicos, łącznie zmieniany 2 razy
"Dobry kat zmusi przesłuchiwanego nawet by się przyznał że jest zielonym osłem w różowe ciapki!"(-)Jacek Piekara "Sługa Boży"
Awatar użytkownika
DOminicos
 
Posty: 147
Rejestracja: 23 marca 2008, 23:16
Lokalizacja: są placki?

Postautor: Dante » 22 marca 2011, 19:52

Antraxu pisze:Ale usunęłabym czar Otwarcie/Zamknięcie albo Kołatka, bo to w zasadzie to samo a i tak bez MG nie działa


Zdradzę ci różnicę - Otwarcie/Zamknięcie otwiera tylko drzwi, które nie są zamknięte na zamek. Dobry sposób, aby omijać pułapki zastawione przez MG :wink:
Dante
 

Postautor: Azazel » 22 marca 2011, 19:55

Szczerze powiedziawszy to ja widziałem jedynie, że czarów których gracze używają jest kilka i w większości przypadków podczas questów, niektórych wręcz nadużywają, jak teleportacja czy zmiana planów bądź czary wróżące. Cała reszta jest nieużytkowana praktycznie. Nie wspomnę o Czarownikach, którzy nie korzystają w ogóle z tych "bajeranckich" czarów do odgrywki ;)

No i oczywiście Namiot Moncka ROOOX! ;)

Opcja 3 ofc :)

Propozycja:
Wywalić nieużywane i zamiast nich dać nowe, przydatne ;>
Ostatnio zmieniony 22 marca 2011, 19:58 przez Azazel, łącznie zmieniany 1 raz
"I do not betray my dream." ~Griffith
"Czy to jest serwer D&D czy THE SIMS "BALANGA"?" ~ Suchy
Awatar użytkownika
Azazel
Mistrz Gry
 
Posty: 1752
Rejestracja: 08 sierpnia 2007, 13:50
Lokalizacja: The Abyss (k20) :)

Postautor: andamarius » 22 marca 2011, 20:06

W sumie najczęściej korzystałem z...
-Wykrycie Magii*
-Widmowy Odgłos*
-Dłoń Maga*
-Naprawa*
-Poznanie Myśli*
-Zlokalizowanie Przedmiotu*
-Zaciemnienie Przedmiotu*
-Niewykrywalność*
-Wykrycie Wróżenia*
-Zlokalizowanie Stworzenia*
-Kontakt z innym planem*
-Zmiana Planów*
-Wymiarowa Kotwica*
-Małe Schronienie Moncka*

Z czego może kilka z wymienionych użyłem przy questach...

Za to dodałbym kilka efektów do niektórych zaklęć (nie wiem czy czasem już nie są, czarodziejem nie grałem i nie miałem okazji wszystkich przetestować).

-Ekran*- Zgodnie z opisem rzucenie tego zaklęcia trwa 10 min... dodałbym do niego efekt podobny jak ten przy teleportacji (postać nie jest w stanie wykonać żadnej akcji przez minutę).

-Pirotechnika* - Krótka animacja podobna jak przy podpaleniu byłaby ciekawa... Z tego co wiem, nie ma żadnej.

-Zaciemnienie Przedmiotu* - Stosowałem go zwykle do ukrycia magicznej aury przedmiotów. Ciekawie byłoby, gdyby zaciemniony przedmiot zostawał oznaczony jako niezidentyfikowany.


Dodatkowo odpuściłbym trochę z zaawansowanych zaklęć wróżenia. Moim zdaniem wróżenie to dziedzina magii o takim samym potencjale jak magia krwi i magia cienia. Żeby nauczyć się takich zaklęć wypadałoby się trochę magiem po wysilać :P.

Azazel pisze:Nie wspomnę o Czarownikach, którzy nie korzystają w ogóle z tych "bajeranckich" czarów do odgrywki ;)

Jak mogłeś :P
Fake konta na SD: andamarius, Gargulik, Wergiliusz, Ignis, zmieniono na jedno prawdziwe po za Lodor ;)
Awatar użytkownika
andamarius
 
Posty: 116
Rejestracja: 24 listopada 2008, 22:24
Lokalizacja: Z piekła rodem

Postautor: Azazel » 22 marca 2011, 20:10

Jesteś zatem wyjątkiem Andamariusie :mrgreen: Który potwierdza regułę :)
"I do not betray my dream." ~Griffith
"Czy to jest serwer D&D czy THE SIMS "BALANGA"?" ~ Suchy
Awatar użytkownika
Azazel
Mistrz Gry
 
Posty: 1752
Rejestracja: 08 sierpnia 2007, 13:50
Lokalizacja: The Abyss (k20) :)

Postautor: Otiska3 » 22 marca 2011, 20:52

Ja korzystałam i to wiele razy z różnych, głównie wróżenia i kontaktu z innymi planami. DO tego częśto z Elifiel pojawiają się różne stwory.
Pamiętajcie też że nowe aklęcia fabularne są groźne w innym aspekcie. Pozwalają nieco ominąc regulamin, dotyczący braku pamięci.
Awatar użytkownika
Otiska3
 
Posty: 418
Rejestracja: 16 lipca 2006, 20:34
Lokalizacja: Z Puszczy

Postautor: Dante » 22 marca 2011, 21:32

Usprawiedliwianie nieposzanowania regulaminu lub korzystania z wiedzy OOC podpierając się zaklęciami fabularnymi lub innymi pseudo-fabularnymi działaniami będzie oczywiście karalne. To chyba nie ulega wątpliwości?

Przykład .

Eustachy Rzepa dowiedział się OOC, że Kaj Dertur jest nekromantą. Podchodzi do Kaja i mówi: "Ty śmierdzący nekromanto!", a Kaj mu na to na priv pisze: "Nie możesz o tym wiedzieć", a Eustachy mu na to: "Moja postać rzuciła Kontakt z Innym Planem i bogowie jej powiedzieli, że twoja postać jest Chaotycznie Złym Nekromantą".

Albo:

Gracz Alfred dowiedział się OOC, że łotr Anagram ukradł mu jego amulet +2 do sprytu. Podchodzi do łotra i mówi: "Ty złodzieju! Oddawaj mój amulet!", a na to Anagram mu pisze na priv: "Nie możesz o tym wiedzieć", a Alfred mu na to: "Moja postać rzuciła Wizję, aby dowiedzieć się kto ukradł przedmiot i wiem już wszystko!".

Zarówno Alfred, jak i Eustachy otrzymają najwyższą karę za OOC, więc nie polecam naśladowania ich działań.
Dante
 

Postautor: Tajdas » 22 marca 2011, 23:37

Odpowiedź (a). Bardzo mi się podobają te czary (z dość oczywistych powodów z naciskiem na Nieustający Obraz, Brzuchomóstwo i tym podobne kuglarskie sztuczki), pozwalają sprawić, że wiele questów ma ciekawszy przebieg. No i dzięki temu, że są w zwojach, nie tylko magusy mogą z nich korzystać(przy czym są względnie tanie).
Bieda intelektualna aż piszczy.
Awatar użytkownika
Tajdas
 
Posty: 49
Rejestracja: 23 września 2010, 22:07
Lokalizacja: Peron PKP

Postautor: destick » 23 marca 2011, 00:03

Odpowiedź III.
Korzystam raczej tylko z namiotu. Raz czy dwa użyłem teleportacji. Wolę się bawić w rozwiązywanie zagadek niż czarowanie
<Roran Rzepa><Amomir Amanless><Hrotghar Humberdum><Ellevyn Amanless><Jacho Marlin><Fiodor>

-------------------------------------------------------

"... zawsze jest łatwe rozwiązanie, jeśli tylko wie się, gdzie szukać" - Terry Pratchett, Piąty Elefant
Awatar użytkownika
destick
 
Posty: 394
Rejestracja: 06 września 2008, 20:58
Lokalizacja: Rumia

Szybka odpowiedź

   
Następna

Wróć do Sondy

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości

cron