Zrób swój własny serwer #1

To jest forum do umieszczania sond które będą w portalu, tutaj tylko moderatorzy mogą umieszczać sondy i pisać posty.

Moderatorzy: Suchy, Junior Admin

Co sądzisz o ograniczeniach łamania klas?

Czas głosowania minął 18 marca 2010, 21:40

Żadnych ograniczeń!
15
29%
Zabronić jedynie połączeń mocno zaburzających równowagę (np. tych osiągających 80-100 KP)
17
33%
Dobre są jak na początku ery, ale nie ograniczać łotra
2
4%
Dobre są jak na początku ery, ale po zniesieniu kilku ograniczeń (łotr, mistrz broni, bard, kapłan)
6
12%
Dobre są jak na początku ery
8
15%
Multiklasowość powinna być zabroniona, a dozwolone jedynie klasy prestiżowe
4
8%
 
Liczba głosów : 52

Zrób swój własny serwer #1

Postautor: Dante » 18 marca 2010, 12:40

W poprzedniej ankiecie przedstawiłem dwa skrajne modele funkcjonowania serwera.

Model #1 był modelem marzeń gracza H&S, gdzie można mieć przegięte przedmioty, łatwo nabijać expa i spokojnie zbierać fragi na współgraczach.

Model #2 był modelem nieco bliższym serwerowi RPG.

Jak wiadomo - prawda zawsze leży po środku.

Teraz pragnąłbym przedyskutować z wami po kolei kolejne aspekty, które ująłem prezentując te dwa niemalże przeciwstawne modele funkcjonowania serwera.

Pierwszym tematem, jaki chciałbym poruszyć, będą ograniczenia co do łamania klas postaci.

Następnie omówimy przedmioty, politykę MG-gracz oraz kwestię PvP.

Kwestia EXP została już poruszona wcześniej w tej ankiecie.

Do celów ankiety zamieszczam fragment regulaminu z początku ery:

Ze względu na nadużycia jakie miały miejsce w związku z mieszaniem klas na serwerze Studnia Dusz, wraz z V erą wprowadzone zostają następujące ograniczenia:
- Profesję Kapłana można łączyć jedynie z profesją Czempiona Boga lub Czarnego Strażnika Boga. Charakter wybranej profesji musi odpowiadać charakterowi wybranego boga.
- Profesję Paladyna można łączyć jedynie z profesją Czempiona Boga.
- Profesję Łotra można łączyć jedynie z profesją Zabójcy i/lub Tancerza Cieni.
- Profesję Mnicha można łączyć jedynie z profesją Tancerza Cieni lub Mistrza Broni.
- Profesji Mistrza Broni nie można łączyć z profesją Krasnoludzkiego Obrońcy oraz Zabójcy.
- Profesji Barda nie można łączyć z profesją Bladego Mistrza.
- Profesji Czarownika oraz Czarodzieja nie można łączyć z profesją Tancerza Cieni.
- Postać, która zamierza wybrać profesję Ucznia Czerwonego Smoka lub Bladego Mistrza nie może wybrać do połączenia trzeciej profesji (zatem maksymalnie może być dwuklasowcem).
Ostatnio zmieniony 18 marca 2010, 21:48 przez Dante, łącznie zmieniany 6 razy
Dante
 

Postautor: Xedron » 18 marca 2010, 14:44

Dobre są jak na początku ery, ale po zniesieniu kilku ograniczeń (łotr, mistrz broni, bard, kapłan)
Z małymi zastrzeżeniami. Bard - ograniczenia jak najbardziej, mogłoby zostać.
Paladyn - ograniczenia jak nie najbardziej :P Nie widzę powodu by nie pozwolić na fabularnego paladyna z wojem czy mistrzem broni. (Mechanicznie sam nie wiem jak by to wyglądało, nie przepadałem nigdy za paladynami, choć wiem że to bardzo potężna klasa w odpowiednich rękach)

Małe pytanko: "Profesji Mistrza Broni nie można łączyć z profesją Krasnoludzkiego Obrońcy".
Dlaczego? Aż tak mocne buildy na tym wychodzą? Ani razu takiego na SD nie widziałem :P Poza tym karypli i tak jest mało...

Na koniec takie najważniejsze zastrzeżenie/opinia. Wszelkie ograniczenia klasowe powinny być możliwe do dopuszczenia pod nadzorem grona MG, którzy kontrolowaliby taki build.
Chodzi mi o to, aby ktoś kto się uprze na postać Full-RPG z jakimś konkretnym buildem, który jest zakazany, mógł tą postać zrobić pod warunkami wyznaczonymi przez MG.
Czyli postać typowo pod RPG z danymi klasami, a nie pod build.
Proponowane warunki to między innymi: sposób odgrywania, ewentualnie jak ktoś się uprze historia postaci, podanie, rozdysponowanie lub ingerowanie w rozdysponowanie lvli, cech i umiejętności.
Co o tym sądzicie chciałbym też wiedzieć, ale nie wiem czy to miejsce na tą akurat dyskusje :P
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - A.Einstein

IV era - Dolran, Silvirion Kelerith
V era - Solvar Grammaton, Delian
VI era - Khart de Vill
Xedron
 
Posty: 114
Rejestracja: 29 września 2007, 00:11
Lokalizacja: Celestynów

Postautor: Yastianny » 18 marca 2010, 15:05

Xedron pisze:Na koniec takie najważniejsze zastrzeżenie/opinia. Wszelkie ograniczenia klasowe powinny być możliwe do dopuszczenia pod nadzorem grona MG, którzy kontrolowaliby taki build.
Chodzi mi o to, aby ktoś kto się uprze na postać Full-RPG z jakimś konkretnym buildem, który jest zakazany, mógł tą postać zrobić pod warunkami wyznaczonymi przez MG.


Weź pod uwagę Xed, że zaraz wśród graczy szły by ploty, że ten i ten ma kumpla MG i może to miec a inny nie.
I DIDN'T START THE FLAME WAR! :D
http://sd.wikispot.org/Sarurate_Ulrejaz_de_Mortifer
"Kto pierwszy zaufa, zginie"
Awatar użytkownika
Yastianny
 
Posty: 469
Rejestracja: 06 czerwca 2007, 15:15
Lokalizacja: Kraków

Postautor: Azazel » 18 marca 2010, 15:10

Weź pod uwagę Xed, że zaraz wśród graczy szły by ploty, że ten i ten ma kumpla MG i może to miec a inny nie.

Dlatego też by tak nie mówiono lepiej już zrobić to raz a dobrze :) Dlatego też głosowałem na takie jak na początku ery.
"I do not betray my dream." ~Griffith
"Czy to jest serwer D&D czy THE SIMS "BALANGA"?" ~ Suchy
Awatar użytkownika
Azazel
Mistrz Gry
 
Posty: 1752
Rejestracja: 08 sierpnia 2007, 13:50
Lokalizacja: The Abyss (k20) :)

Postautor: Xedron » 18 marca 2010, 15:25

Yastianny, wziąłem to pod uwagę ;) Dlatego myślę, że jak MG odpowiednio dobiorą te 'warunki', buildy takie będą mogły być prawie niegrywalne do expienia/kokszenia/PvP :twisted:
Wtedy nie będą mieli podstaw aby jęczeć "dlaczego MG dali mu ten build".
No i aby grać wampirem też trzeba składać podanie, które trafia do MG, a nie wiem czy stanowi to jakiś duży problem i czy ludzie krzyczą "on ma wampira bo ma kumpli MG" ;)
Drugą sprawą jest to, że to całe grono MG miałoby decydować, a nie jeden kolega-MG :)

Chodzi o to by szablonami nie zamykać drogi ludziom, którzy widocznie są w stanie przerosnąć nas w RPG i umieć bawić się takim buildem ;)
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - A.Einstein

IV era - Dolran, Silvirion Kelerith
V era - Solvar Grammaton, Delian
VI era - Khart de Vill
Xedron
 
Posty: 114
Rejestracja: 29 września 2007, 00:11
Lokalizacja: Celestynów

Postautor: Sentenza » 18 marca 2010, 15:33

Odpowiedź 4 i 6. Bez żadnych autoryzacji ze strony mg, to zawsze grozi posądzeniami o kolesiostwo.


Xed zabronili woja/mb/ko bo Suchy takim grał ;)
Sentenza
 

Postautor: Jedi » 18 marca 2010, 15:36

Tak w sumie to mam to samo zdanie co Xedron, tę samą też opcję wybrałem w głosowaniu.
Więc to tak.
--
V Era: Taiyo Shinitori / R'mill Nyn'Loth
VI Era: Naridia Mostill / Cillna / Kaenbyorin / Dier

VII Era: Teikka Saviel "Wróbel" Mostill / Acerola / Shailanderdette 'Sza' Shinitori / Ralia / Davel Lamnerson
Awatar użytkownika
Jedi
 
Posty: 347
Images: 1
Rejestracja: 25 marca 2009, 17:59
Lokalizacja: A z nikąd

Postautor: moskal1991 » 18 marca 2010, 15:40

A jeśli czystym bardem osiągnę 80 kp, to mi go skasujecie?

Dante -> Z tym KP to był tylko taki przykład, żeby zdefiniować "postać zaburzającą równowagę" :wink: A poza tym sądzę, że czystym bardem by ci się to nie udało bez mikstury uników :mrgreen:

Zaznaczyłem "Dobre są jak na początku ery". Dało się grać w tych ryzach? Dało. Osiągnięto 40 lvle? Osiągnięto. Nie ma nad czym rozpaczać, a przynajmniej był porządny powód do podróży z drużyną.
Ostatnio zmieniony 18 marca 2010, 15:46 przez moskal1991, łącznie zmieniany 1 raz
Osobnik żyjący w niewielkich grupach, często trzymający w dłoniach naczynie z napojami(nawet te aspirujące do miana wyskokowych), snujący się po forumowych korytarzach i nawiedzający co poniektóre duszyczki, znany ze swej dziwności i tworzenia wierszy, wychodzi ze swojego forumowego leża przeważnie w weekendy.

"Z każdej sytuacji jest jakieś zamknięte wyjście ewakuacyjne..."
Awatar użytkownika
moskal1991
 
Posty: 1078
Rejestracja: 31 sierpnia 2005, 14:57
Lokalizacja: Cencal/Heron/Gart

Postautor: Dante » 18 marca 2010, 15:42

Xedron pisze:Wszelkie ograniczenia klasowe powinny być możliwe do dopuszczenia pod nadzorem grona MG, którzy kontrolowaliby taki build.


Nie będzie autorki na granie nieregulaminowymi postaciami. Jedno prawo dla wszystkich, żadnych odstępstw od regulaminu. Nawet dla graczy mających same szóstki i szóstki z plusem z odgrywania.

AMEN :) - n
Ostatnio zmieniony 18 marca 2010, 15:43 przez Dante, łącznie zmieniany 1 raz
Dante
 

Postautor: fraszczu » 18 marca 2010, 16:13

ja na poczatku napisze, ze jestem kategorycznie przeciw przerzucania expa !! mimo ze sam to raz zrobilem ale tak naprawde mija sie to z celem jak ktos juz robi postac niech to robi z glowa i do niej sie porzywiaze. Przenoszenie expa jest typowo robione pod expa ktos weezmie se kaplana podexpi nim co mozna latwo zrobic a pozniej zmienia klase bezsens totalny. Osobiscie jestem za tym zeby kazda klas moglabyc lamana tylko przepis bym troche zmienil. Chodzi mi tu o klasy podstawowe, powinna byc roznica 5lvli do konca a nie ktos robi 10barda/20kaplana taki przyklad mi sie nasunal :D, jak juz chce lamac te dwie klasy to niech bedzie ze musi miec np. 18barda/12kaplana lub jak ktos robi hybrydy typu czarodziej / bard zreszta zastanawiam sie co zaznaczyc bo tak naprawde ja zawsze preferowalem czarodzieja z bladym i to byl numer jeden a teraz troche eksperymentuje :).
Jeszce raz tylko powtorze NIE!!! dla przenoszenia expa, zero wyjatkow, zniesc to calkowicie
fraszczu
 

Postautor: Dante » 18 marca 2010, 16:20

fraszczu pisze:Jeszce raz tylko powtorze NIE!!! dla przenoszenia expa, zero wyjatkow, zniesc to calkowicie


Generalnie nie o tym ten temat traktuje, ale zwróciłeś uwagę na ważną rzecz.

Temat był już poruszany na forum MG i są przygotowane na przyszłość pewne zmiany jeśli chodzi o przenoszenie doświadczenia.

Niemniej, można się spodziewać niedługo ankiety traktującej konkretnie o temacie, który poruszyłeś.

Póki co, trzymajmy się obecnego tematu, czyli ograniczeń wieloklasowości.
Dante
 

Postautor: fraszczu » 18 marca 2010, 16:28

sorka, ale ma to tez cos wspolnego z klasami a chcialem zeby to tez bylo poruszone :) a na temat tez co nieco napisalem :P

Dante -> Nie mówię, że źle, że napisałeś, tylko dałem info reszty dla graczy, żeby przechodziła na temat przelewów expa :) A poza tym, to słuszna uwaga.
Ostatnio zmieniony 18 marca 2010, 16:32 przez fraszczu, łącznie zmieniany 2 razy
fraszczu
 

Postautor: nie3e » 18 marca 2010, 16:52

Zagłosowałem na "Żadnych ograniczeń!". Właściwie w PvP 1v1 nie mam jakiś większych problemów, jestem w stanie wyciągnąć AB 100, tylko łuki na SD nadają się bardziej na harfy niż broń, a strzały na wykałaczki.
Dołączył ~październik/listopad 2004
Kontakt: GG 1936995
Awatar użytkownika
nie3e
 
Posty: 398
Rejestracja: 04 maja 2005, 16:17
Lokalizacja: Karczew

Postautor: destick » 18 marca 2010, 18:26

Jestem za zniesieniem multiklasowości...server przez to traci..
<Roran Rzepa><Amomir Amanless><Hrotghar Humberdum><Ellevyn Amanless><Jacho Marlin><Fiodor>

-------------------------------------------------------

"... zawsze jest łatwe rozwiązanie, jeśli tylko wie się, gdzie szukać" - Terry Pratchett, Piąty Elefant
Awatar użytkownika
destick
 
Posty: 394
Rejestracja: 06 września 2008, 20:58
Lokalizacja: Rumia

Postautor: Yastianny » 18 marca 2010, 18:27

Jak dla mnie to nie w systemie problem a w mentalności części graczy.
I DIDN'T START THE FLAME WAR! :D
http://sd.wikispot.org/Sarurate_Ulrejaz_de_Mortifer
"Kto pierwszy zaufa, zginie"
Awatar użytkownika
Yastianny
 
Posty: 469
Rejestracja: 06 czerwca 2007, 15:15
Lokalizacja: Kraków

Szybka odpowiedź

   
Następna

Wróć do Sondy

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość

cron