Regulamin korzystania z forum

najważniejsze informacje o serwerze!

Moderator: Tasardur

Regulamin korzystania z forum

Postautor: Suchy » 01 marca 2006, 13:37

I. Nieznajomość regulaminu nie jest usprawiedliwieniem. Każdy forumowicz po zarejestrowaniu się na forum ma obowiązek zapoznania się z nim i przestrzegania go. Nie czytając tego tematu, nowo przybyły wykazuje ewidentny brak szacunku dla administratorów, jak i dla innych forumowiczów zainteresowanych utrzymaniem porządku i przejrzystości na forum. Napisanie pierwszego posta oznacza zaakceptowanie regulaminu, jak i przyjęcie wszelkich konsekwencji związanych z jego łamaniem.

II.
Konta:
1. Zabrania się zakładania kont o nazwach zawierających wulgaryzmy, treści rasistowskie, nazistwoskie czy jakiekolwiek inne mogące obrazić użytkowników tego forum. Zabrania się również zakładania kont o nazwach (prawie) identycznych jak już istniejące. (np. poprzez dodanie kropki do końca czyjegoś nick'a). Konta niezgodne z tą zasadą będą natychmiast usuwane.

2. Nie podawać się za innych. Próby podawania się za administratora, moderatora lub innego użytkownika będą karane usunięciem konta i banicją na IP. Przykład: "Słuchaj, jestem <nick admina> ale skasowałem sobie konto. Daj mi prawa na to konto z którego piszę, OK?"

III. Wątki i Posty:
1. Zanim założysz nowy topic na interesujący cię temat, skorzystaj z opcji „SZUKAJ” i upewnij się, że nikt inny nie poruszył tego zagadnienia. Pamiętaj: nikt nie lubi odpowiadać na te same pytania 10 razy z rzędu. Powtarzające się tematy będą kasowane.

2. Trzymaj się tematu. W wypadku tego punktu będzie trochę ustępstw, gdyż nie mamy nic przeciwko jednemu czy dwóm nowym pomysłom, ale proszę o pozostawanie w temacie. Jeżeli uważasz jakiś pomysł za ciekawy, to załóż dla niego oddzielny wątek, a nie pisz w najbliższym istniejącym. Zapobiega to gubieniu tematu w dyskusji dotyczącej czegoś zupełnie innego. Wątki, które będą schodzić z tematu będą, zamykane i/lub oczyszczane ze zbędnych wiadomości, ew. Przesuwane na stosowne forum.

3. Nie umieszczaj spamu. Spamowaniem nazywamy jako wielokrotne umieszczanie postów tej samej (lub bardzo podobnej) treści, wielokrotne zakładanie identycznych tematów, wielokrotne umieszczanie wiadomości nie mających nic wspólnego z tematem, a także umieszczanie łączy do stron, które z dyskusją nie mają nic wspólnego. Do kategorii spamu zaliczają się również wszelkie tematy i posty o charakterze agresywnym lub założone tylko w celu zirytowania innych użytkowników. edit Spam to także, wklejanie na forum czy też w shoutboxie linków z różnych tekstowych internetowych MMORPGów, typu kliknij mnie a dostaniesz ludzika. Spam będzie usuwany bez ostrzeżenia, a umieszczający ukarany.

4.Żadnych nielegalnych tematów. Cracki, pornografia, materiały objęte prawem autorskim (chyba, że za zgodą autora) nie będą tolerowane i zostaną usunięte bez ostrzeżenia. Osoby zamieszczające wyżej wymienioną zawartość będą karane banicją (tymczasową lub stałą)

5. Długość tematu i rozmiar działu. Tematy określonej długości będą zamykane i ew. Przenoszone do archiwum. Jeżeli czujesz, że poprzedni temat nie wyczerpał dyskusji, to można go oczywiście założyć ponownie lub poprosić moderatora działu o otworzenie go. W żadnym wypadku takie zamykanie wątków nie oznacza cenzury, a służy po prostu ułatwieniu czytania wątku.

6. Temat ma być skrótowym opisem zawartości topicu, tak aby nowy użytkownik łatwiej mógł sprawdzić czy dany temat był już poruszany. Zakaz zakładania tematów o tytułach, które nie dają żadnego pojęcia o treści.

7. Zakaz umieszczania reklam i innego rodzaju ofert.

8. Nowe wątki należy zakładać w odpowiednich działach. Każdy z działów ma opis określający jego tematykę. Jeżeli nie masz pewności, który dział jest najodpowiedniejszy dla Twojego tematu, umieść go tam, gdzie według Ciebie pasuje najlepiej - najwyżej zostanie przeniesiony przez moderatora.

9. Odpowiedzi na wybrane tematy powinny być zwięzłe, świadczące o znajomości danego zagadnienia. Powinny również zainteresować czytelnika, jak i być przyczynkiem do kontynuowania dalszej dyskusji na wysokim poziomie.

10. Staraj się pisać poprawną polszczyzną. Przed wysłaniem posta sprawdź, czy nie ma w nim błędów ortograficznych, interpunkcyjnych lub literówek. Jeżeli zobaczysz błędy już po umieszczeniu wiadomości na forum, użyj opcji "zmień", żeby je poprawić. Posty zawierające rażące błędy ortograficzne lub napisane całkowicie niezrozumiale mogą być usuwane z forum przez moderatorów.(wg. uznania Moderatora/Admina). Programy typu Word/OpenOffice lub słownik ortograficzny nie są rzeczami niedostępnymi, należy z nich korzystać. Nie jest to żadna próba szykanowania użytkowników z dysfunkcjami - to tylko kwestia dbałości o przejrzystość tematów i postów.

11. Rozsądnie używaj opcji cytowania - jeśli odnosisz się w swojej wypowiedzi tylko do części innego postu, to nie ma sensu cytować całości. Analogicznie, cytowanie poprzedniego posta jest pozbawione sensu.

IV. Użytkownicy:
1. Jesteś tu po to, by rozmawiać, a nie obrażać innych. Notoryczne i chamskie czepianie się innych będzie karane.

2. Jeśli zauważysz, że jakiś użytkownik łamie zasady, nie wytykaj mu tego na forum. Skontaktuj się z moderatorem działu, w którym złamanie zasad miało miejsce, przez PW.

3. Zakaz używania w postach obraźliwych słów, złośliwości w stosunku do innych forumowiczów, grup i społeczności rasowych, wyznaniowych czy instytucji.

4. Forum Studni Dusz to nie miejsce gdzie piszemy, co sądzimy o innych użytkownikach. Jeśli masz problem, skontaktuj się przez maila lub gg z oponentem i wyjaśnijcie sobie nieporozumienia.

V. Kary i ograniczenia:
1. Posty i wątki niezgodne z regulaminem będą usuwane lub ich treść będzie modyfikowana przez moderatorów.

2. Awatary, podpisy i inne pola pozostawione do dyspozycji użytkownika również mogą być modyfikowane, a niekiedy blokowane, jeżeli będą zawierać niedozwolone treści.

3. Użytkownicy nagminnie łamiący regulamin i ignorujący upomnienia moderatorów powinni liczyć się z zablokowaniem dostępu do forum. Także jednorazowe przewinienia uznane przez któregoś z administratorów/moderatorów za ciężkie mogą zaowocować tym samym bez uprzedniego upomnienia.
a) Zablokowanie dostępu do forum (zwane banem) może mieć następujący charakter:
- czasowy określony - konto użytkownika zostanie zablokowane na czas określony przez moderatora w momencie zablokowania. Po upływie tego czasu konto zostanie odblokowane.
- czasowy nieokreślony - konto użytkownika zostanie zablokowane na czas bliżej nikomu nieznany. :)
- permanentny - konto zostanie zablokowane na zawsze bądź usunięte z bazy forum.
b) Niezależnie od czasu trwania bana, a stosownie do przewinień użytkownika i możliwości technicznych, konto może być zablokowane:
- imiennie - użytkownik nie będzie mógł zalogować się ze swoim nickiem, ale będzie mógł przeglądać forum lub założyć nowe konto.
- poprzez IP komputera (a w skrajnych wypadkach całej podsieci) - użytkownik w ogóle nie będzie mógł się połączyć z forum z danego IP.
c) Stosownie do charakteru bana i przewinienia użytkownika:
- zbanowany (na czas nieokreślony) będzie mógł założyć nowe konto i nie będzie szykanowany, jeżeli wykaże poprawę.
- każde jego nowe konto będzie natychmiast usuwane w przypadku stwierdzenia, że właściciel jest osobą niepożądaną.

VI. Niniejszy regulamin nie ma charakteru ostatecznego.

VII. Administracja forum nie ponosi odpowiedzialności za treści umieszczane na forum przez użytkowników. Użytkownik ma prawo do modyfikowania treści swoich postów, nie ma jednak prawa żądać od administracji usunięcia swoich postów, bowiem decyzja o umieszczeniu ich na forum jest traktowana jako równoznaczna z decyzją przeznaczenia ich do użytku publicznego.

Zebrał i opracował: Mahnag
Ostatnio zmieniony 12 maja 2007, 09:41 przez Suchy, łącznie zmieniany 7 razy
Awatar użytkownika
Suchy
Administrator
 
Posty: 1771
Rejestracja: 02 maja 2005, 11:28
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: Matherious » 07 marca 2006, 18:57

Uzupełniony punkt III podpunkt 3.
Your greatest enemy will hide in the last place You would ever look.
With great power comes great responsibility
There is no fate, but what we made
Awatar użytkownika
Matherious
Administrator
 
Posty: 1063
Rejestracja: 04 maja 2005, 10:30
Lokalizacja: Piaseczno

Postautor: Suchy » 04 maja 2006, 14:08

Usunięty punkt II podpunkt 2, który miał treść:

2. Zabrania się posiadania więcej niż jednego konta.
Awatar użytkownika
Suchy
Administrator
 
Posty: 1771
Rejestracja: 02 maja 2005, 11:28
Lokalizacja: Warszawa

Szybka odpowiedź

   

Wróć do Powitanie i Regulamin

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość

cron