Regulamin gry na serwerze

najważniejsze informacje o serwerze!

Moderator: Tasardur

Postautor: Suchy » 07 sierpnia 2008, 11:43

2008-08-07 - Zmiana w punkcie 2 - odpowiedzialność za konto postaci
"By zachować szacunek dla samego siebie, lepiej zniechęcić do siebie ludzi, postępując zgodnie ze swym sumieniem, niż zjednywać ich sobie, robiąc to, co uważamy za niewłaściwe." - William Boetcher
Awatar użytkownika
Suchy
Administrator
 
Posty: 1771
Rejestracja: 02 maja 2005, 11:28
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: Tasardur » 07 września 2008, 23:18

19. Możliwe jest przelanie doświadczenia z jednej postaci (dawca) na drugą (biorca). Obydwie postacie muszą być na tym samym koncie. Mistrz Gry przelewa do 50% punktów doświadczenia (w zależności od stopnia trudności jaki towarzyszył zdobywaniu doświadczenia przez dawcę). Postać biorcy może mieć poziom wyższy niż 1. Zabrania się przekazywania przedmiotów między tymi postaciami. Postać dawcy może być po tym zabiegu skasowana. Chętni powinni zgłaszać się do jednego z Mistrzów Gry. Zabiegu tego można dokonać tylko raz w obrębie danego konta.


7/09/2008 Usunięcie pkt, w V erze SD zostaje zlikwidowana opcja przelewów.
Ostatnio zmieniony 07 września 2008, 23:18 przez Tasardur, łącznie zmieniany 1 raz
Awatar użytkownika
Tasardur
Administrator
 
Posty: 4876
Images: 17
Rejestracja: 10 sierpnia 2006, 14:49
Lokalizacja: Z piekła

Postautor: Tasardur » 17 listopada 2008, 00:00

2008-11-16 - Zmiana w punkcie 2. Przywrócony limit postaci na jednym koncie wynoszący dwie postaci / konto.

Zmiana w punkcie 12. Dodanie ograniczeń mieszania niektórych klas.

Usunięty punkt:

16. Każdy gracz może zdecydować się na rebuild swojej postaci (rozwinięcie jej od początku od 1 poziomu). Bez względu na przyczynę (złe atuty, pomyłka z cechami, umiejętnościami, z nudów itp). Postać musi być conajmniej 10 poziomu. Prośby o rebuild zgłaszamy na serwerze na kanale MG. Przeróbka wiąże się z utratą pewnej ilości poziomów w zależności od tego na jakim poziomie jest postać. Strata poziomów nie obejmuje nadwyżek XP, (nie bierzemy pod uwagę jęczenia, że brakowało mi 1xp do nastepnego i przez to straciełem/łam prawie 1 poz. więcej)

-Level postaci 10-15 strata 2 poz
-Level postaci 16-25 strata 3 poz
-Level postaci 26-30 strata 4 poz
-Level postaci 31-40 strata 5 poz

Każde zgłoszenie będzie rozpatrywane osobno. W przypadku podejrzenia o próbę oszustwa (np. najpierw nabicie wysokiego poziomu klasą, którą się łatwo gra a potem wymiana większości poziomów na klasę, którą się gra b.trudno) wymiana poziomów będzie odmawiana.


Zmiana w punkcie 13
Awatar użytkownika
Tasardur
Administrator
 
Posty: 4876
Images: 17
Rejestracja: 10 sierpnia 2006, 14:49
Lokalizacja: Z piekła

Postautor: nitael » 24 lipca 2009, 23:42

2009-07-24

Dodanie Pkt. 19 - Przywrócenie możliwości "przelewów" exp

19. Możliwe jest przelanie doświadczenia z jednej postaci (dawca) na drugą (biorca). Obydwie postacie muszą być na tym samym koncie. Postać biorcy może mieć poziom wyższy niż 1. Zabrania się przekazywania przedmiotów między tymi postaciami. Postać dawcy może być po tym zabiegu skasowana. Chętni powinni zgłaszać się do jednego z Mistrzów Gry. Zabiegu tego można dokonać tylko raz w obrębie danego konta.
Przelew ma wartość:
80% z profesji łotr , mnich, bard
60% z profesji barbarzyńca, wojownik, paladyn, łowca
40% z profesji kapłan czarownik czarodziej
Jeżeli postać barda, mnicha lub łotr została "złamana" (postać wieloklasowa) to wartość przelewanego exp spada o 20%.
Inne przypadki postaci wieloklasowych MG rozpatrują indywidualnie i ostateczna wartość może się różnić od podanych powyżej.
Awatar użytkownika
nitael
 
Posty: 2381
Rejestracja: 11 sierpnia 2005, 08:24
Lokalizacja: ...

Postautor: nitael » 25 lipca 2009, 12:53

2009-07-25
zmiana części regulaminu w punkcie 12

było:

Ze względu na nadużycia jakie miały miejsce w związku z mieszaniem klas na serwerze Studnia Dusz, wraz z V erą wprowadzone zostają następujące ograniczenia:
- Profesję Kapłana można łączyć jedynie z profesją Czempiona Boga lub Czarnego Strażnika Boga. Charakter wybranej profesji musi odpowiadać charakterowi wybranego boga.
- Profesję Paladyna można łączyć jedynie z profesją Czempiona Boga.
- Profesję Łotra można łączyć jedynie z profesją Zabójcy i/lub Tancerza Cieni.
- Profesję Mnicha można łączyć jedynie z profesją Tancerza Cieni lub Mistrza Broni.
- Profesji Mistrza Broni nie można łączyć z profesją Krasnoludzkiego Obrońcy oraz Zabójcy.
- Profesji Barda nie można łączyć z profesją Bladego Mistrza.
- Profesji Czarownika oraz Czarodzieja nie można łączyć z profesją Tancerza Cieni.
- Postać, która zamierza wybrać profesję Ucznia Czerwonego Smoka lub Bladego Mistrza nie może wybrać do połączenia trzeciej profesji (zatem maksymalnie może być dwuklasowcem).

jest:

12. Ze względu na nadużycia jakie miały miejsce w związku z mieszaniem klas na serwerze Studnia Dusz, wraz z V erą wprowadzone zostają następujące ograniczenia:
- Profesję Paladyna nie można łączyć z profesją Czarownika, Łotra, Mnicha, UCS .
Przywrócono możliwość "łamania" pozostałych klas pod warunkiem, że będzie to miało podstawy fabularne.
W wyjątkowych sytuacjach grono MG zastrzega sobie możliwość ingerowania w build postaci.


2009-08-02
dodano profesję Druida (pomyłkowo pominięta przy aktualizacji regulaminu) do punktu 12
Ostatnio zmieniony 02 sierpnia 2009, 16:08 przez nitael, łącznie zmieniany 1 raz
Awatar użytkownika
nitael
 
Posty: 2381
Rejestracja: 11 sierpnia 2005, 08:24
Lokalizacja: ...

Postautor: nitael » 03 sierpnia 2009, 22:45

2009-08-03

Aktualizacja Punktu 13 - dodano informację na temat domen Belulasa
Awatar użytkownika
nitael
 
Posty: 2381
Rejestracja: 11 sierpnia 2005, 08:24
Lokalizacja: ...

Postautor: nitael » 05 sierpnia 2009, 21:31

2009-08-05

Ponowna edycja punktu 19.
Przeniesiono profesję mnicha, zgodnie z sugestiami części forumowiczów
Awatar użytkownika
nitael
 
Posty: 2381
Rejestracja: 11 sierpnia 2005, 08:24
Lokalizacja: ...

Postautor: nitael » 14 sierpnia 2009, 13:47

2009-08-14

Aktualizacja Punktu 13 - dodano informację na temat domen Zelwinge
Awatar użytkownika
nitael
 
Posty: 2381
Rejestracja: 11 sierpnia 2005, 08:24
Lokalizacja: ...

Postautor: Tasardur » 11 listopada 2009, 22:24

2009-11-11 - Zmiana w punkcie 19:
Postać dawcy zostaje skasowana.
Awatar użytkownika
Tasardur
Administrator
 
Posty: 4876
Images: 17
Rejestracja: 10 sierpnia 2006, 14:49
Lokalizacja: Z piekła

Postautor: Tasardur » 26 listopada 2009, 22:26

2009-11-26
Punkt 5, dodane:

Odgrywania inwazyjnego, każda akcja podjęta przeciwko postaci gracza, która narusza sferę intymną czy jest wyjątkowo niesmaczna, powinna być przeprowadzona za zgodą obu graczy. Gracze którzy nie życzą sobie odgrywania takich scen, mają prawo odmówić odgrywania i w razie cięższych przypadków mogą zgłosić naruszenia tego punktu MG. Gra ma na celu bawić wszystkich graczy, bez wyjątku.
Awatar użytkownika
Tasardur
Administrator
 
Posty: 4876
Images: 17
Rejestracja: 10 sierpnia 2006, 14:49
Lokalizacja: Z piekła

Postautor: Dante » 05 lipca 2010, 17:07

2010-07-05

Punkt 7, było:

7. Nie zabrania się zabijania postaci oraz kradzieży. Jednakże:
- Używanie magii typu rozpraszanie jest uznawane za atak
- Każdy atak musi być odpowiednio odegrany
- Nie można zabijać ciągle tej samej postaci (w chwilę po tym jak się odrodzi, ani także postać po tym jak się odrodzi nie może się zemścić - przez 30 minut gry musi odczuwać i odgrywać amnezję). UWAGA! Wskrzeszenie przez innego gracza lub NPC to nie jest odrodzenie - w takich wypadkach postać ma prawo zachować większość pamięci.
- Nie można okradać wielokrotnie tej samej postaci - kradzież DRUGIEGO przedmiotu w ciągu 15 minut będzie karana (złoto nie liczy się jako przedmiot)
- Ciało gracza (trup) może być okradane z przedmiotów do 5 razy na 5 minut


jest:

7. Nie zabrania się zabijania postaci oraz kradzieży. Jednakże:
- przed każdym atakiem należy ustawić wrogość (nawet na ułamek sekundy przed atakiem, ale ma być ustawiona)
- w przypadku zabójstwa na zlecenie należy przed wykonaniem wyroku przesłać do MG screen z przyjęciem zlecenia, w innym wypadku atakujący może zostać ukarany za PK bez odegrania
- Używanie magii typu rozpraszanie jest uznawane za atak
- Każdy atak musi być odpowiednio odegrany
- Nie można zabijać ciągle tej samej postaci (w chwilę po tym jak się odrodzi, ani także postać po tym jak się odrodzi nie może się zemścić - przez 30 minut gry musi odczuwać i odgrywać amnezję). UWAGA! Wskrzeszenie przez innego gracza lub NPC to nie jest odrodzenie - w takich wypadkach postać ma prawo zachować większość pamięci.
- Nie można okradać wielokrotnie tej samej postaci - kradzież DRUGIEGO przedmiotu w ciągu 15 minut będzie karana (złoto nie liczy się jako przedmiot)
- Ciało gracza (trup) może być okradane z przedmiotów do 5 razy na 5 minut


Punkt 12, było:

12. Ze względu na nadużycia jakie miały miejsce w związku z mieszaniem klas na serwerze Studnia Dusz, wraz z V erą wprowadzone zostają następujące ograniczenia:
- Profesję Paladyna nie można łączyć z profesją Czarownika, Łotra, Mnicha, UCS .


jest:

12. Ze względu na nadużycia jakie miały miejsce w związku z mieszaniem klas na serwerze Studnia Dusz, wraz z V erą wprowadzone zostają następujące ograniczenia:
- Profesję Paladyna nie można łączyć z profesją Czarownika, Łotra, UCS .
- Mnicha nie można łamać z klasami podstawowymi
- Postać wybierająca Bladego Mistrza nie może być trzyklasowcem.
- Druid nie może być Krasnoludzkim Obrońcą.
- Mistyczny Łucznik nie musi wybierać klasy mistycznej, ale może być tylko dwuklasowcem. Dodatkowo nie może być mnichem.


Punkt 13:

dodano domeny dla Frinny

FRINNA: Magia, Leczenie, Słońce


Punkt 19, było:
19. Możliwe jest przelanie doświadczenia z jednej postaci (dawca) na drugą (biorca). Obydwie postacie muszą być na tym samym koncie. Postać biorcy może mieć poziom wyższy niż 1. Zabrania się przekazywania przedmiotów między tymi postaciami. Postać dawcy zostaje skasowana. Chętni powinni zgłaszać się do jednego z Mistrzów Gry. Zabiegu tego można dokonać tylko raz w obrębie danego konta.
Przelew ma wartość:
80% z profesji łotr, bard, druid
60% z profesji barbarzyńca, wojownik, paladyn, łowca, mnich
40% z profesji kapłan czarownik czarodziej
Jeżeli postać barda, mnicha lub łotr została "złamana" (postać wieloklasowa) to wartość przelewanego exp spada o 20%.
Inne przypadki postaci wieloklasowych MG rozpatrują indywidualnie i ostateczna wartość może się różnić od podanych powyżej.


jest:

19. Możliwe jest przelanie doświadczenia z jednej postaci (dawca) na drugą (biorca). Obydwie postacie muszą być na tym samym koncie. Postać biorcy może mieć maksymalnie 3 poziom. Zabrania się przekazywania przedmiotów między tymi postaciami. Postać dawcy zostaje skasowana. Chętni powinni zgłaszać się do jednego z Mistrzów Gry. Zabiegu tego można dokonać tylko raz w obrębie danego konta.
Przelew ma wartość:
80% z profesji łotr, bard, druid
60% z profesji barbarzyńca, wojownik, paladyn, łowca, mnich
40% z profesji kapłan czarownik czarodziej
Jeżeli postać barda, mnicha lub łotr została "złamana" (postać wieloklasowa) to wartość przelewanego exp spada o 20%.
Inne przypadki postaci wieloklasowych MG rozpatrują indywidualnie i ostateczna wartość może się różnić od podanych powyżej.
Ostatnio zmieniony 05 lipca 2010, 17:09 przez Dante, łącznie zmieniany 1 raz
Dante
 

Postautor: Tasardur » 05 czerwca 2011, 12:22

2011-06-05

Suchy pisze:6. Korzystanie z błędów gry oraz używanie wszelkich oszustw jest zabronione. Każdy błąd ma być natychmiast zgłoszony administratorowi. Wtedy można nawet liczyć na jakieś wynagrodzenie, natomiast wykorzystywanie błędów będzie srogo karane.


dodane:

1. Upomnienie od MG, z wytłumaczeniem, że gracz korzysta z błędu gry + wpis w teczce postaci, że gracz został ostrzeżony.*
2. Kolejne użycie tego samego buga: -1 do -3 poziomów (w zależności od decyzji MG)**
3. Kolejne użycie tego samego buga: -5 do -10 poziomów (w zależności od decyzji MG)**
4. Kolejne? Kasacja postaci.
5. Kolejne? Kasacja wszystkich postaci.
6. Kolejne? Ban na CD-Key

*Upomnienie może być w grze lub na forum. Jeśli gracz został powiadomiony na forum przez MG, że dane działanie to wykorzystywanie błędu uznajemy, że został ostrzeżony.
**MG bazuje swoją decyzje na postawie gracza: jego chęci poprawy lub jej braku; w jaki sposób gracz przyjmuje decyzje MG. Wszelkie kłótnie z MG działają na niekorzyść gracza. Jeśli ktoś ma zastrzeżenia do decyzji MG powinien założyć temat na forum z dobrym uzasadnieniem, dlaczego nie powinien zostać ukarany. Obrażanie MG może prowadzić do większych kar.

Grono MG zastrzega sobie możliwość pominięcia kroków od 1 do 3 i wybrania kary z punktów 4 do 6 w przypadku poważnych oszustw typu: klonowanie przedmiotów / wykorzystywanie różnego rodzaju programów pozwalających na naginanie zasad gry / kradzież haseł MG i pokrewnych. Tego typu kary będą w większości przypadków ustalane przez grono MG lub administracje. Większość poważniejszych kar będzie ogłaszana publicznie na forum.


oraz

Suchy pisze:16. Za przyłapanie na rajdzie na ukryciu/niewidce/sanktuarium po pojemnikach zawierających przedmioty, gracz będzie karany utratą 2 wybranych przez Mistrza Gry magicznych przedmiotów z ekwipunku. Za rajd uważane jest bieganie od pojemnika do pojemnika z ignorowaniem istot tam przebywających.


zmiana na:

16. Na serwerze zabronione są rajdy na ukryciu/niewidce/sanktuarium po pojemnikach zawierających przedmioty. Za rajd uważane jest bieganie od pojemnika do pojemnika z ignorowaniem istot tam przebywających. Każdy przypadek będzie uznawany i karany jako wykorzystywanie błędów gry.
Ostatnio zmieniony 05 czerwca 2011, 12:24 przez Tasardur, łącznie zmieniany 1 raz
Awatar użytkownika
Tasardur
Administrator
 
Posty: 4876
Images: 17
Rejestracja: 10 sierpnia 2006, 14:49
Lokalizacja: Z piekła

Postautor: Tasardur » 15 sierpnia 2011, 20:10

2011-08-15

Suchy pisze:10. Zabrania się tak zwanego nadmiaru "expienia". Jak wiadomo moduł oparty jest w większości na punktach nawigacyjnych. Mowa tutaj też o "spotkaniach". Ogranicza to lagi ale ułatwia expienie. Każda osoba, która przesiaduje w jednej lokacji i raz na czas wychodzi aby potwory się odrodziły będzie karana stratą nawet 2 poziomów. Tyczy się to bardziej osób na wyżyszch poziomach, a nie graczy, którzy starają się zdobyć 2 czy 3 poziom na koboldach.


zmiana na

10. Zabrania się tak zwanego nadmiaru "expienia". Jak wiadomo moduł oparty jest w większości na punktach nawigacyjnych. Mowa tutaj też o "spotkaniach". Ogranicza to lagi ale ułatwia expienie. Każda osoba, która przesiaduje w jednej lokacji i raz na czas wychodzi aby potwory i/lub zawartość skrzynek się odnowiły będzie karana stratą nawet 2 poziomów. Tyczy się to bardziej osób na wyższych poziomach, niż graczy, którzy starają się zdobyć 2 czy 3 poziom na koboldach.
Awatar użytkownika
Tasardur
Administrator
 
Posty: 4876
Images: 17
Rejestracja: 10 sierpnia 2006, 14:49
Lokalizacja: Z piekła

Re: Regulamin gry na serwerze

Postautor: Tasardur » 22 kwietnia 2012, 01:30

2012-04-21
-Poprawienie czytelności całego regulaminu.

Zmiany:

pkt. 2
Nie ma limitu postaci na jednym koncie jednak grono MG zaleca tworzenie niewielkiej ilości dobrze przemyślanych i dopracowanych postaci. Z doświadczenia wiemy, że takie postaci wolniej się nudzą i zapewniają więcej zabawy pod względem odgrywania.

Wcześniej obowiązywał limit 2 postaci

pkt. 3 Dodano:
- Imion niepasujących do klimatu świata Studni Dusz (imiona współczesne, kojarzące się z teraźniejszością oraz staropolskie). W przypadku wątpliwości można zapytać grona MG.

MG zastrzegają sobie możliwość zmiany imienia postaci w uzasadnionych przypadkach. Jeśli postać ma przynajmniej miesiąc gry i przekroczyła 15 poziom imie postaci nie zostanie zmienione. Wyjątkiem od tej zasady może być decyzja administracji.


pkt. 5 Dodano:
- Gracz jest zobowiązany do odgrywania wszystkich profesji, jakie posiada jego postać. W przypadku dwóch lub trzech klas nie wolno odgrywać tylko jednej z nich.

- Odgrywanie klasy postaci powinno być stosowne do jej poziomu. Jeśli ktoś ma 30 poziomową postać z 10 poziomami czarodzieja nie powinien odgrywać arcymaga.

- Na wniosek a 3 graczy, 2 MG lub 1 Seniora MG może pojawić się zarzut o brak odgrywania postaci. W takim przypadku na forum publicznym zostanie umieszczony temat, w którym to MG poinformują, że pojawiły się wątpliwości co do poziomu odgrywania danej postaci. Gracz będzie miał możliwość obrony poprzez wstawienie screenów z odegranymi scenami oraz ustosunkowanie się do zarzutów. Na jego korzyść działać będą pozytywne opinie współgraczy oraz MG. Temat ma na celu podniesienie ogólnego poziomu RPG na serwerze, a nie "ukrzyżowanie" osób słabiej odgrywających i tak powinien być przez wszystkich postrzegany. W przypadku, gdy gracz- mimo licznych negatywnych opinii- nie zamierza zmienić swojego odgrywania zostanie ukarany, o czym mowa poniżej. Prosimy o zakładanie postaci, które damy radę przyzwoicie odegrać.

- Ignorowanie lub bardzo niski poziom odgrywania poszczególnych profesji może się wiązać ze:
a) straceniem poziomów nieodgrywanej klasy
b) zastąpieniem poziomów nieodgrywanej klasy poziomami wojownika
c) w przypadku Bladego Mistrza - zmiana wyglądu na wygląd nieumarłego (co niesie za sobą duże konsekwencje fabularne)
Szczególną uwagę zwracamy tutaj na następujące profesje: Bard, Blady Mistrz, Mnich, Paladyn, Czarodziej, Czarownik, Druid, Zmiennokształtny, Uczeń Smoka, Zabójca, Tańcerz Cienia, Czempion Bóstwa oraz Czarny Strażnik. Więcej informacji możemy znaleźć w tym temacie.
Wszystkim osobom odgrywającym bardów zalecamy organizację festynów lub / oraz prowadzenie twórczości na forum w postaci wierszy, opowieści oraz zamieszczania screenów z odgrywania. Mogą być konieczne w przypadku, gdy pojawi się zarzut o brak odgrywania tą profesją.

- Każda nowa postać z interesującą fabuła może dostać nagrodę od MG. Są 3 poziomy nagradzania:
1. Podstawowa Karta postaci (ciekawy opis postaci)- Dowolna broń lub zbroja +2 za ulepszenie (bez żadnych innych premii) lub 20k złota; MG może nazwać wybrany przedmiot na życzenia gracza
2. Rozbudowana Karta postaci (historia i fabuła) - Dowolna broń lub zbroja +3 za ulepszenie (bez żadnych innych premii) lub 30k złota; MG może nazwać wybrany przedmiot na życzenia gracza
3. Opowiadania, historie, pamiętniki. - wartość różna zależna od poziomu twórczości
Rozdawanie powyższych nagród NIE jest obowiązkiem MG tylko opcjonalną nagrodą nadawaną zwykle z inicjatywy Mistrza.


pkt. 7 -
Dozwolone jest 7 prób kradzieży kieszonkowej na każdą spotkaną postać co restart. Kradzież ciężkich przedmiotów została ograniczona skryptowo.

Wcześniej było: 1 przedmiot na 15 minut, 5 przedmiotów na 5 minut w przypadku zwłok. Wkrótce limit 7 prób zostanie poparty skryptowo.

pkt. 12 -
Rycerz może być tylko łączony z paladynem, wojownikiem, czempionem lub czarnym strażnikiem. Nie może mieć tez charakteru chaotycznego. Rycerz ma być pasowany, więc istnieje jedynie możliwość wzięcia tej profesji po queście od mg. Profesję Rycerza można rozwijać bez limitu poziomów, jednakże nie dostaje ona premiowych [klasowych] atutów na wyższych poziomach (po awansie będzie widać, że jest do wykorzystania jeden atut, ale lista atutów będzie pusta).


pkt 15 - wcześniej było to wodolejstwo, które zostało przeniesione na koniec pkt 19, nowy pkt 15 to:
Ustalenia fabularne.

-Nekromancja jest zakazana w miastach: Aldur, Dedry, Faraldor, Vegnar i Ferie. Każdemu, kto zostanie złapany na jej uprawianiu i zostanie mu to udowodnione, zostanie obniżona reputacja. W mieście, w którym osobnik został nakryty do 0, natomiast w reszcie miast, organizacjach neutralnych i dobrych, a także w wybranych złych (o ile potępiają nekromancję) reputacja zostaje ustawiona na 15. Jeśli ta sama postać zostanie przyłapana 2 raz reputacja obniżona jest na stałe na 0. Osobom zadającym się z nekromantami (wspólne przebywanie w miastach), także obniżona jest reputacja (decyzja MG). Rzucanie czarów ze szkoły Nekromancji skutkuje otrzymaniem punktów spaczenia. MG będzie zmieniał charakter i wygląd postaci wraz ze wzrostem liczby punktów spaczenia. Po przekroczeniu 50 punktów postać będzie otaczać mroczna, widoczna dla wszystkich aura. Po przekroczeniu 100 punktów pojawią się negatywne konsekwencje mechaniczne dla postaci. Istnieje możliwość powolnego kasowania punktów spaczenia u wybranych bogów.

Konie. Nie można jeździć koniem po jaskiniach oraz wnętrzach. W przypadku łamanie tej zasady postać będzie karana jak za używanie błędów gry.

Fabuła i logika. Wykorzystywanie ułomności mechaniki w sposób nie odpowiadający fabule odgrywanej postaci będzie karane podczas zaobserwowania danego zdarzenia (poprzez jego ulogicznienie fabularne). Przykład - tankowanie smoka magiem (ulogicznienie: smok odgryza głowę maga, natychmiastowa śmierć postaci) lub wyrzynanie całego miasta (ulogicznienie: postać została pojmana przez straż i zabita na miejscu, natychmiastowa śmierć postaci).

Ingerencja w postać gracza. Gdy jest to uzasadnione fabularnie MG ma prawo dokonywać przewlekłych lub trwałych zmian w postaci gracza. Dotyczy to rzeczy takich jak: ucinanie kończyn lub języka, choroby psychiczne, koszmary, listy gończe, pozbawienie mocy (klasy czarujące), oślepienie lub utrata słuchu, zmiana wyglądu, nadprzyrodzone zdolności (fabularne, nie mechaniczne), mutacje itp. W przypadku gdy gracz czuje się pokrzywdzony i uważa, że MG znęca się nad jego postacią i psuje mu frajdę z gry może się odwołać w dziale Skargi. W przypadku, gdy MG nie czuje się winny sprawa zostaje przedyskutowana w gronie DM, a decyzja podjęta w gronie Seniorów oraz Administracji.

Permanentna śmierć postaci . Istnieje możliwość fabularnej kasacji postaci w skrajnych przypadkach, tylko podczas questów. MG ma obowiązek poinformować gracza o ryzyku trwałej śmierci postaci. Mówimy tutaj o poważnych, ryzykownych lub prawie niemożliwych do zrealizowania planach. Na przykład: "Postać stara się zejść do otchłani by uwolnić duszę uwięzionego maga"; "Postać próbuje skrytobójstwa na królu Vegnar, gdy ten przebywa w twierdzy."; "Postać ryzykuje duszę by przeprowadzić niebezpieczny, epicki rytuał magiczny". Jak wyżej, gracz może się odwołać do decyzji MG w temacie Skargi.


pkt. 17 Zmiana zasad dotyczących przelewów i rebuildów
Przelewy. Postać, która osiągnęła 35 poziom lub wyższy może w zamian za skasowanie starej postaci rozpocząć grę nową postacią 15 poziomu.
Rebuild. W przypadku błędnego rozdania atutu / statystyki można poprosić grono MG o ponowne rozdanie ostatniego poziomu. Z tej opcji można korzystać raz na 15 poziomów postaci.


pkt 18. Nowa zasada
MG nie może posiadać ważnej fabularnie postaci. Jego postać nie może zostać lordem, królem, hrabią, księciem, przywódcą ważnej gildii itp. Jeśli tak się stanie, jego postać zostaje kasowana, a zamiast tego powstaje BN, który może być prowadzony w późniejszych questach przez innych mg.

Nie chcemy by gracz kiedykolwiek czuł, że jego postać ma mniejsze szanse na zostanie kimś ważnym niż postać prowadzona przez MG. Właściwie to kompletnie zrzekamy się opcji prowadzenia takich postaci, także wszystko jest w waszych rękach!
Awatar użytkownika
Tasardur
Administrator
 
Posty: 4876
Images: 17
Rejestracja: 10 sierpnia 2006, 14:49
Lokalizacja: Z piekła

Re: Regulamin gry na serwerze

Postautor: Blue » 12 maja 2012, 00:41

Dodanie do punktu 6.

Za wykorzystywanie błędów uważa się też wszelkie niefabularne zachowanie graczy (jak zostawianie postaci na serwerze bez opieki), które utrudnia granie innym.

Podmrok jest niebieski
Awatar użytkownika
Blue
 
Posty: 1152
Rejestracja: 26 marca 2011, 22:18
Lokalizacja: ...

Szybka odpowiedź

   
PoprzedniaNastępna

Wróć do Powitanie i Regulamin

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 1 gość

cron